כיצד לתכנן מדפים למחסן ביתי?

כיצד לתכנן מדפים למחסן ביתי?

כאשר ניגשים לתכנון מחסן ביתי יש להתחשב בנתונים הבאים:

מידות המחסן:
יש לקחת מידות מדויקות של המחסן עצמו. הכוונה: אורך, רוחב וגובה המחסן. יש להתחשב במיקום הדלת כך שתוכל להיפתח (ברוב המחסנים הדלת נפתחת כלפי פנים), ולא תתקל במדפים שנבנו בקיר הפתיחה.
כמות המדפים:
צריך לנסות לתכנן כמה מדפים באמת צריכים. אין טעם למלא את המחסן במדפים שיעמדו ריקים כי בעצם אין מה לשים עליהם. אם לא נתכנן כראוי אנו מבזבזים מקום וגורמים לעצמנו להוצאה כספית מיותרת.
נוחיות העבודה:
ההחלטה בקניית מדפים אינה החלטה הניתנת לשינויים ותיקונים. ניתן לרכוש בחברת "אופק סוכנויות" מדפים בשיטת "לגו" כך שניתן לשנות את גובה המדפים בקלות רבה וללא צורך בכלי עבודה כלשהו (מברג, פטיש, וכו'). לא אגזים אם אומר ששינוי גובה המדף מצריך כדקה אחת (!!) גם למי שאינו מנוסה.
גובה המדפים:
הגובה הכללי של המדפים הינה נקודה חשובה. ההתלבטות היא עד לאיזה גובה לבנות את המדפים. במידוף למחסן שהוא בגובה 2.5-3 מטר אין למעשה הרבה אופציות. הבעיה הינה במחסנים גבוהים מאד (יותר מ-3, 3.5 מטר), וישנם הרבה מקרים כאלו. הנטייה הטבעית היא לעשות מידוף למחסן שינצל את הגובה, אך האם אנו באמת צריכים את זה? האם חשבנו איך באופן מעשי, ביום-יום נגיע למדפים העליונים? נכון, קיימת אופציה לקנות סולמות למחסנים, אך האם יש לנו במחסן מקום להציב את הסולם בין המדפים? האם אחרי שבנינו מדפים, נניח אפילו על קיר אחד, נשאר לנו מקום לעבוד בבטיחות על סולם?
כמות המדפים:
חשוב לתכנן את מספר המדפים לגובה. לרוב, רצוי לתכנן מרווח של40-50 ס"מ בין מדף למדף. במידה ויש צורך לאחסן חפצים במידות אחרות הרי ניתן לשנות את גובה המדפים בקלות רבה.
עומק המדפים:
חשוב לדעת בתכנון המדפים מה העומק שאנו מעונינים בו. רוב האריזות הקיימות היום בשוק הינן במידות התואמות תקנים אירופאיים. גם הסינים, במידה רבה, מתיישרים לפי תקנים אלו. לכן, רוב האריזות הינן בעומק (ממני לכיוון הקיר) 40 או 60 ס"מ. לכן, המלצתנו היא לתכנן את המדפים בעומקים אלו.
פתרונות מיוחדים:
לחברת "אופק סוכנויות מערכות אחסון בע"מ" פתרונות לאחסנת חפצים וציוד במידות לא סטנדרטיות גגון אופניים, תלית בגדים, אחסנת כלי עבודה, ברגים וחלקים קטנים, ועוד.